NA
KŘÍDLECH
RACKŮ

Jak jsem létal a padal

 

Neobyčejný příběh jednoho jinak obyčejného aviatika.

Proč si knihu přečíst?

\"Je to autentický příběh člověka, který v životě nepolevil v cestě za svými sny a neuhnul, ani v těch nejtěžších životních zkouškách.\"

\"Je to neobyčejný příběh jednoho aviatika.
A současně obyčejný příběh jednoho neobyčejného aviatika.

Obojí je v knize obsaženo. Ukotveno v příbězích a vhledech, kterými knížka vypráví.\" 


Co v knize najdete?

  • 1
    Příběh Jana Rudzinského
    Skutečný příběh, který vede spletitými cestičkami života, kde Jan popisuje, jak ho formovali zážitky balancující na hranici smrti anebo běžné životní situace. Jak si v životě vydobyl, aby dělal to, co miluje a co jsou jeho životní pravdy, které ho přivedly právě tam, kde je. Příběh rozhodně nepatří mezi obyčejné příběhy vlastně jinak obyčejného kluka z východních čech.
  • 2
    Vhledy Jana Rudzinského
    Knihu doplňují úryvky vhledů, na kterých Honza dokresluje svůj životní postoj a světonázor a dovoluje skrze pohled na vnější svět nahlédnout do vnitřní svět autora, který je svým způsobem jedinečný, zajímavý a inspirující.

Stáhněte si ukázku audioknihy - MP3

Stáhněte si ukázku eBooku - PDF

lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum
Ľubomír Smatanareportér Radiožurnálu

Úryvky a témata

Jak jsem létal a padal

Řízení je bez odezvy, pedály ani výškovka prostě nejsou. Nevím, co se děje, stále dokola si opakuju mantru „kurva, kurva, kurva..“ Země už je opravdu blízko, bude to tvrdé, ale nepochybuju, že to nějak zvládnu. Rozhodně se neloučím a ani mi před očima neběží celý život. Jsem tady a dělám, co je potřeba, a to jediné, co se vlastně dělat dá…

Jak tvoříme svoji realitu

Až po mnoha letech jsem si vzpomněl na slovenského doktora, který, když jsem se ho zeptal, za jak dlouho budu zdravý, řekl, že za šest měsíců.
A víte, jak dlouho to trvalo, než jsem získal zpět svůj Medical? Tedy zdravotní licenci, která je podmínkou pro získání či udržení licence pilotní? Ano, přesně šest měsíců.

Jasně, ale já jsem si téhle poznámky vůbec nemusel všimnout. Mohl jsem uvěřit mnoha dalším odborníkům a doktorům a těm, kteří nějaké zranění zažili a říkali mi, hele moc se raději netěš, ať nejsi zklamanej. A mysleli to upřímně. Možná ano, ale byl to jejich úhel pohledu.

Jak otevřít svou budoucnost

Když jsem začal létat na letadlech, neměl jsem na to. Ale chtěl jsem to tak moc, že jsem do toho stejně šel.
Když jsem dělal PPL (průkaz soukromého pilota), právě jsme měli na cestě dceru a kupovali byt. Párkrát jsem musel svůj výcvik přibrzdit kvůli nedostatku financí, ale jen dočasně. Takže absolutně nevhodná doba k tomu, abych utrácel za létání.

A víš ty co? Ono to jde! Jde to proto, že to miluješ. Pak jsem začal létat akrobacii, a ta je setsakramentsky drahá, ale peníze postupně přicházely s tím, jak rostly mé potřeby na létání.

Jak se nezabít šálou

Jednou jsem si vzal také dlouhou bílou šálu. To je přece povinnost do dvouplošného letadla ne? Ne. Realita byla zcela jiná než ve filmech na které jsem jako kluk koukal s otevřenou pusou a velkou touhou v srdci. Za mou hlavou byla jakási turbulence, která s dlouhatánskou šálou dělala psí kusy a ta sebou cukala a vlála jako by byla živá.
To by tak nevadilo, kdyby se zároveň neutahovala na mém krku. Nieuport nemá vyvážení výškovky a musím ho stále řídit, jelikož je velmi nestabilní a tak zkouším rozvázat šálu jednou rukou a zároveň ji neztratit. Téměř nadlidský úkol zvládám těsně před zadušením a cpu šálu pod koženou bundu. Příště si šálu odpustím.

Jak jsem létal a padal

Řízení je bez odezvy, pedály ani výškovka prostě nejsou. Nevím, co se děje, stále dokola si opakuju mantru „kurva, kurva, kurva..“ Země už je opravdu blízko, bude to tvrdé, ale nepochybuju, že to nějak zvládnu. Rozhodně se neloučím a ani mi před očima neběží celý život. Jsem tady a dělám, co je potřeba, a to jediné, co se vlastně dělat dá…

Jak tvoříme svoji realitu

Až po mnoha letech jsem si vzpomněl na slovenského doktora, který, když jsem se ho zeptal, za jak dlouho budu zdravý, řekl, že za šest měsíců.
A víte, jak dlouho to trvalo, než jsem získal zpět svůj Medical? Tedy zdravotní licenci, která je podmínkou pro získání či udržení licence pilotní? Ano, přesně šest měsíců.

Jasně, ale já jsem si téhle poznámky vůbec nemusel všimnout. Mohl jsem uvěřit mnoha dalším odborníkům a doktorům a těm, kteří nějaké zranění zažili a říkali mi, hele moc se raději netěš, ať nejsi zklamanej. A mysleli to upřímně. Možná ano, ale byl to jejich úhel pohledu.

Jak otevřít svou budoucnost

Když jsem začal létat na letadlech, neměl jsem na to. Ale chtěl jsem to tak moc, že jsem do toho stejně šel.
Když jsem dělal PPL (průkaz soukromého pilota), právě jsme měli na cestě dceru a kupovali byt. Párkrát jsem musel svůj výcvik přibrzdit kvůli nedostatku financí, ale jen dočasně. Takže absolutně nevhodná doba k tomu, abych utrácel za létání.

A víš ty co? Ono to jde! Jde to proto, že to miluješ. Pak jsem začal létat akrobacii, a ta je setsakramentsky drahá, ale peníze postupně přicházely s tím, jak rostly mé potřeby na létání.

Jak se nezabít šálou

Jednou jsem si vzal také dlouhou bílou šálu. To je přece povinnost do dvouplošného letadla ne? Ne. Realita byla zcela jiná než ve filmech na které jsem jako kluk koukal s otevřenou pusou a velkou touhou v srdci. Za mou hlavou byla jakási turbulence, která s dlouhatánskou šálou dělala psí kusy a ta sebou cukala a vlála jako by byla živá.
To by tak nevadilo, kdyby se zároveň neutahovala na mém krku. Nieuport nemá vyvážení výškovky a musím ho stále řídit, jelikož je velmi nestabilní a tak zkouším rozvázat šálu jednou rukou a zároveň ji neztratit. Téměř nadlidský úkol zvládám těsně před zadušením a cpu šálu pod koženou bundu. Příště si šálu odpustím.

První ohlasy

Prý každý ... KAŽDÝ … z nás by měl sepsat svůj životní příběh, byť by ho četli jen naše děti a blízcí, aby se z něj poučili, inspirovali a zase kousek vyrostli.

Příběh Honzy Rudzinského inspiruje daleko za hranice jeho rodiny, nabízí lehce a srozumitelně moudrosti a zkušenosti, které na své životní cestě posbíral. A to nejen v letectví, které je pro tohoto českého Richarda Bacha životním posláním. Letectví jsou zde jen kulisy pro hru zvanou život. 
Kamil Kabátvěčný student života
Jsme letci vlastního života, mistři mnoha hladkých přistání i nechtěných akrobacií a pádů. Kniha Na křídlech racků ukazuje, že smíme vždy znovu vzlétnout pokud nepřestaneme věřit ve své sny. Smíme povstat pro další den, byť by to byl ten poslední, pokud jej prožijeme v lásce.
Dočtete se, jak láska k létání utváří jeden život a jaká nová poznání na pouti životem přinesla.
Každý se učíme svým jedinečným způsobem. Pro mne je to kniha o naději a nalezené pokoře.

Přeji Vám příjemný let …. !
Mojmír Čalkovskýmanažer

Úryvky a témata

Jak najít svoje limity

Je vždy přínosné osahat si své limity, kam až mohu bezpečně zajít. Od toho je tu akrobacie. Ovládat letadlo i v těch nejkrajnějších režimech mi umožní být mnohem víc v bezpečí v normální situaci.
Háček by se objevil ve chvíli, kdy by mne ten „normál“ přestal uspokojovat, a já hledal víc a víc vzrušení a adrenalinu.

Tady bacha – je nutné se uzemnit. A za letu je to obzvlášť žádoucí.
Přirozeně každý má své limity někde jinde, takže někdo akrobatí, jiný je na svém maximu, když létá kolem letiště, a je to v pořádku, protože je v souladu se sebou samým. Kdyby se hnal dál, než je pro něj přirozené, mohl by si ublížit.

Stejné je to i v životě, někdo je spokojený na svojí zahrádce a někdo potřebuje na hranu. Všichni v životě vědomě či podvědomě zkoušíme, kam až můžeme bezpečně jít. Hranice si osaháváme už jako děti a většinou pod dohledem rodičů, což je bezpečnější. Potom ale vyrážíme sami a potkáváme hranice své či hranice života nebo jiných lidí. Tady už si občas natlučeme čumák, díky tomu ale víme, kde leží ta kritická zóna. Respekt je nezbytný, abychom svým prozkoumáváním neublížili sobě či ostatním, a stejné je to i v akrobacii. Respekt a pokora jsou důležití průvodci. Stejně jako odvaha.

Jak zvládnout každou životní situaci

Nejsme postaveni před situaci abychom zároveň neměli nástroje a sílu ji vyřešit. Jen si to dovolme. Neboj se a věř, napsal mi jeden kamarád. To stačí. Tohle úplně stačí, jen to občas nejde hned. A je potřeba si uvědomit, že to někdy trvá mnohem déle než jsme na začátku vůbec byli ochotni připustit.

Jak uspět

DĚLEJ CO MILUJEŠ A MILUJ TO CO DĚLÁŠ.

Ano takhle jednoduché to je. Ego a mysl mnohých začne namítat, že to není tak jednoduché a budou mít spoustu argumentů, proč to nejde. Já však raději sbírám informace, proč a jak to JDE. Těch druhých je spousta všude kolem.

Jak nepanikařit

Panika získává na síle. Cítím, jak se mne zmocňuje. Co dál, co sakra dál?

Pak mi to došlo. Jestli tady mám umřít, tak jsou dvě možnosti. Buď podlehnu a budu se tady nekontrolovaně a v panice zmítat. Nebo využiju každou sekundu a nevzdám se. A když mám umřít, tak radši v klidu. Tady si nepředstavujte nějaký meditativní klid. Ten bych fakt uvítal, ale spíše konstruktivní nasrání a touha po řešení a životě.

Jak zrychlit zpomalením

Paradoxní je, že když na chvíli zpomalím, mohu mít strach, že něco nestihnu, že nepracuju dost. že mi něco uteče. Ten paradox je právě v tom, když zpomalím - výsledky se dostaví rychleji. Je to tak. Ale nedá se to ošulit. Zpomalit proto, abych byl v cíli rychleji nefunguje. Zpomaluji proto abych více vnímal. Možná pak poznám, že do toho cíle ani nepotřebuju. Nebo ano. V každém případě cesta bude mnohem zábavnější a zajímavější, když jsem tady a teď. Když kráčím přítomně.

Jak být slavný

Být slavný byla v té době moje docela silná touha. Působil jsem jako DJ a po čase i jako rozhlasový moderátor. Tehdy mne obě činnosti bavily a svým způsobem i naplňovaly.

Také jsem chvíli jezdil automobilové závody. Velmi lákavé prostředí pro mladého kluka a je velmi snadné podlehnout pocitu, že na to mám. Stálo mne to tehdy všechny mé peníze, když jsem se snažil zapadnout mezi ty o kterých jsem si myslel, že jsou bohatí.

O autorovi

Jan Rudzinskyj

Jan Rudzinskyj o sobě (výtažek z knihy):

\"Už od dětství vzhlížím k nebesům, a proto mou největší výzvou je zůstat uzemněn.

Vyrostl jsem v Rybitví, kde to sice není špatný, ale nenechat se semlít školským systémem bylo dost obtížné. I tak jsem si část svobody přece jen uchoval, byť to nebylo zadarmo. Důtky všech kategorií a později i dvojky a trojky z chování. Dost náročné pro kluka, který nebyl agresor, a přesto byl hodnocen jako oni. Svoboda se v té době neodpouštěla. 🙂

Být slavný byla v té době moje docela silná touha. Působil jsem jako DJ a po čase i jako rozhlasový moderátor. Tehdy mne obě činnosti bavily a svým způsobem i naplňovaly. Také jsem chvíli jezdil automobilové závody.

Po ukončení dlouhodobého vztahu jsem se najednou ocitl v prázdnotě a depresi. Nevěděl jsem, co se svým životem dál. Pochopil jsem, že život, jak jsem jej žil, není to pravé. Že to možná nejsem já. Objevil jsem duchovní cesty, knihy a semináře. Téměř ze dne na den jsem se z playboye stal mnichem. Pro mé okolí to byl šok a nějaký čas trvalo, než jsem našel rovnováhu mezi vnitřním a vnějším životem, kterou vlastně stále hledám a nacházím.

Krátce po rozběhu firmy jsem si začal plnit svůj letecký sen, který jde se mnou od raného dětství. Firma mi umožňovala do mého leteckého rozvoje nemalé investice.

Postupem času mne podnikání přestalo uspokojovat a přinášet mi radost. Trvalo mi dlouho, než jsem se odhodlal vzdát se „zlaté klece“ a firmu prodat. Nakonec se to podařilo, a mně se velmi ulevilo.

Od té doby jsem na volné noze a mou hlavní činností je létání na leteckých dnech se svým akrobatickým dvouplošníkem a především s akrobatickou skupinou The Flying Bulls Aerobatics Team.\"

Jan

Objednat knihu

Kniha je k dispozici v několika formátech. Některé formáty prozatím nejsou dostupné.

Tištěná kniha - PŘEDPRODEJ - dostupnost leden 2016

eBook PDF - IHNED dostupná

eBook ePub - IHNED dostupná

eBook Mobi - IHNED dostupná

Audiokniha - PŘEDPRODEJ - dostupnost 20.12. 2016

Kniha
390 Kč
290 Kč
sleva v předprodeji
Kniha "Na křídlech racků"
- kniha: dostupnost leden 2016
Objednat
pod tlačítkem
eBook
160 Kč
eBook "Na křídlech racků
- eBook formáty: ePub, Mobi a Pdf
Audiokniha
190 Kč
Audiokniha "Na křídlech racků"
- formát MP3

Informace o formátech

Elektronické knihy nabízíme ve třech formátech: pdf, ePub, mobi. Formát pdf jistě znáte, věrně kopíruje vzhled knih, ePub je formát vhodný pro čtení na různě velkých obrazovkách, protože se text je schopen přizpůsobit dané velikosti. Protože formát ePub nelze číst ve čtečkách Kindle, nabízíme také formát mobi, který tyto čtečky podporují a strukturou je velmi podobný ePubu.